Anslagstavlan

CANALETTO OCH VENEDIG I KONSTEN

På Bio Rio den 8 oktober. Se

Folkets Hus och Parker inleder säsongens Konst på bio med Venedigskildraren Canaletto och den stora utställningen på The Queen’s Gallery i Buckingham Palace.

Följ med på en resa in i den berömde Venedigskildrarens liv och konst. Ingen konstnär har bättre kunnat fånga Venedigs själ och dragningskraft än Giovanni Antonio Canal, mer känd som Canaletto.

Den hyllade och anmärkningsvärda utställningen med över 200 målningar, teckningar och tryck ger en oöverträffad inblick i Canalettos och hans samtida konstnärers värld. Filmen innehåller även en exklusiv guidad tur till Venedig av idag.

Här en superhärlig kort video:

Inbjudan till föreningens konstnärer

Swedbank i Haninge centrum bjuder in föreningens konstnärer att ställa ut i deras lokal under en kundträff torsdagen den 25 oktober, kl 18-20.

Varje konstnär får ett litet kundrum eller bås i bankens öppna kontorslandskap. Konstverken kan lutas mot skrivbord eller skåp alt. eget staffli. Det finns inga möjligheter att hänga konsten. Från kl 16.00 går det bra att installera sig. Ungefär 100 kunder räknar man med skall delta.

Eventet kommer att genomföras om tillräckligt många konstnärer är intresserade. Det hela är tänkt som en trevlig tillställning med konstnärerna som huvudattraktion och vänder sig till bankens inbjudna kunder.

Svara direkt till någon av nedanstående personer på Swedbank senast den 15 augusti, antingen till

Christina Dahl christina.dahl@swedbank.se tel. 08-707 06 47

eller till Johnny Danielsson johnny.danielsson@swedbank.se  tel. 08-707 06 44

Styrelsen genom Margaretha Westman

Erbjudande från Sveriges Konstföreningar

Som medlem i Österhaninge Konstförening får du tillgång till erbjudanden från Sveriges Konstföreningar. Till exempel 15 % på kursavgiften när du bokar en kurs på Gerleborgsskolan eller 10 % på Konst på bio. Läs mer i bifogade nyhetsbrev. Du kan även anmäla dig för att få ett eget nyhetsbrev per e-post från Sveriges Konstföreningar. Du ser hur man gör överst i nyhetsbrevet.

Nyhetsbrev från Sveriges Konstföreningar

Konst i Haninge

I Haninge finns det konst på många platser i kommunen från Tungelsta i söder till Vendelsö i norr. I Haninge kulturhus finns det en konsthall och även 20m2 konst, en utställningsvägg för konstnärer, föreningar och skolor verksamma i Haninge. Här kan du läsa mer om arbetet med konst i kommunen.

Tips för konstföreningens medlemmar

Liisa Trevids trevliga skulpturer från föreningens 60-årsjubileum är till försäljning

till ett pris av 450 kronor/st.

Vid ev intresse var vänlig kontakta: margarethawestman@bredband.net

Månadens bild

Här är kontaktuppgifter till de konstnärer från 2018 års medlemsutställning som visar sin månadsbild på första sidan.

Mars Ann-Charlotte Silvikko, 070-864 76 71
ann-charlotte1@comhem.se   silvikko